[O2] Octavia 1,4 80KM - czy warto dopłacać za 1,6 102KM?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #51
    Zamieszczone przez krzysiek1974
    Mam wątpliwości co do 1,4 (poważne), ale nie chciałbym pójść ścieżką bezpieczną, tylko dla tego że powszechnie uznawana jest za bezpieczną, bo inne są słabo rozpoznane
    krzysiek1974, ale nie jesteśmy Cię w stanie przekonać w inny sposób niz tylko słowem pisanym.
    Ja mam porówanie do 1.4 w Hondzie Civic (80KM) i wiem, że nie kupiłbym auta tej wielkości z tak małym silnikiem, bo jest po prostu za słaby.
    Oczywiście Octavia II z silnikiem 1.4 16V będzie jeździła. Krajobraz za oknami będzie sie przesuwał, kilometry będa leciały. Tylko pytanie czy o to chodzi??
    Większość z nas wie jak jeździ 1.6 MPI ma ono o 22 KM więcej i aż o 16 Nm więcej, a to jest przepaść !! Nie ma bata żeby 1.4 16V mając mniejszą moc i mniejszy moment jeździł przynajmniej porównywalnie.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #52
      Jako były użytkownik escorta 1.4 z silnikiem 75 km (identycznie rozpedza sie do 100 jak o2 z 1.4 więc porównanie najbardziej na miejscu) moge powiedzieć ze NIGDY WIĘCEJ TAKIEGO MUŁA. Z zapakowanym bagażnikiem i rodziną na pokładzie bedziesz miał niezapomniane wrażenia z jazdy typu "zdaze czy nie zdaze" i "co bedzie jak zaraz mi cos wyjedzie". Dodatkowo spalanie - ze wzgledu na slaba moc zeby to jakos jechalo trzeba było deptac, auto piło 12 litrow w mieście i 8 na trasie.
      Dla porównania moja 1.8 Turbo o dwukrotnie wiekszej mocy pali mniej i wyprzedzam sobie bez stresu na 5tym biegu.
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • maba8
        Ambiente
        • 2009
        • 168

        #53
        krzysiek1974, jak bys chciał kupić samochodzik na rok to rozumiem
        że moc silinka jest mało wazna bo zaraz auto zmieni własciciela, ale jeśli
        masz zamiar jojeździć tą furką kilka lat a tak właśnie piszesz to będziesz
        to krótkim czasie nazekał ze jest za słaby. Za rok zampomnisz że brakowało
        kasy tylko będziesz nazekał że taki słaby a za młody by sprzedać.
        P O Z D R A W I A M O2 FL MPI srebrny Mint

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14891
          • Octavia IV (NX3)

          #54
          krzysiek1974, Zgadzam się z przedmówcami. Mam (co prawda OI) 1.6 102 km i jest to minimalne minimum do tego autka, a nawet trochę przysłabo. Nie wyobrażam sobie jazdy z 80 km pod maską. Tym bardziej, że OII jest trochę cięższa!!!

          "Autem chcę pojeździć b. długo (8-10 lat), przy odsprzedaży więc rodzaj silnika (1,4/1,6) powinien mieć znacznego wpływu na cenę auta. " To i 5.000 tys zł dopłaty rozłożonych na 8-10 lat nie jest dużą kasą.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • baca10
            RS
            • 2009
            • 6225

            #55
            Zamieszczone przez krzysiek1974
            baca10 - rewelacja! Był czas gdy zastanawiałem się nad O1 z LPG Ale w końcu trzeba coś wybrać. Ja wybrałem i wydawało się, że "klamka zapadła". Aż tu nagle w tej wydawałoby się sielance zkiełkowało ziarno wątpliwości...
            chce dodac ze auto w czesc mam na kredyt i doplata za lepszy silnik i gaz wyszla mnie 37zl miesiecznie a po za tym dostalam jeszcze dodatkowy upust

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #56
              Wiadomo, że kwestia finansowa jest czasem nie do przeskoczenia, więc ja na Twoim miejscu zrezygnowałbym ze świateł przeciwmgielnych (ich brak będzie Cie denerwował tylko podczas sporej mgły, a zbyt słaby silnik podczas każdej jazdy) i brał 1.6, a jeżeli nadal finansowo byłoby to nieakceptowalne to zrezygnowałbym z metalika i wziął np. kolor czerowny.
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #57
                Zamieszczone przez krzysiek1974
                Każdy kto jeździł samochodem ze słabym wilnikiem wie, że rozpędzony (pusty) TIR może dogonić i w prymitywny sposób ponaglać
                Może Cię spokojnie objechać pusty TIR
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • baca10
                  RS
                  • 2009
                  • 6225

                  #58
                  Zamieszczone przez _tm_
                  Wiadomo, że kwestia finansowa jest czasem nie do przeskoczenia, więc ja na Twoim miejscu zrezygnowałbym ze świateł przeciwmgielnych (ich brak będzie Cie denerwował tylko podczas sporej mgły, a zbyt słaby silnik podczas każdej jazdy) i brał 1.6, a jeżeli nadal finansowo byłoby to nieakceptowalne to zrezygnowałbym z metalika i wziął np. kolor czerowny.
                  ja tez zrezygnowalam z metalika wziolam czerwona corride i auto pieknie wyglada,a co do swiatel przeciwmgielnych to dostalam je za free poniewaz zamowienie przekroczylo nastepny pulap cenowy to sprzedawca mogl jeszcze cos dozucic,moja rada trzeba do konca negocjowac a to sie oplaca :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • Marx
                    Elegance
                    • 2009
                    • 865

                    #59
                    Zamieszczone przez maba8
                    krzysiek1974,
                    Ja kupiłem swoją OII w Gliwicach na Portowej ceny były b.konkurencyjne
                    porównywalne do forumowych dealerów.
                    hmm to bardzo dziwne. Z kim rozmawiales na te Portowej?

                    Zamieszczone przez Big
                    Ale jak przejechaliśmy się wersja 1.4 16V (1.8 16V była kosmicznie droga a upustów jak to w Hondzie brak) to daliśmy sobie spokój.
                    Właśnie taka sytuacja: Wyjeżdzam z parkingu przy drodze. Daaaaaleko jedzie TIR. Myślę, spokojnie zdażę przed nim właczyć się do ruchu. Pedal w podłogę i .... nic !!! Absolutnie NIC, silnik wyje, obrotomierz juz prawie na czerwonym polu a TIR... ROŚNIE W LUSTERKACH. Koniec konców zjechałem max. do prawej a TIR mnie wyprzedził :!: A Civic jak by nie było jest mniejszym i lzejszym autem od O II no i miał o 5 KM wiecej :?
                    Big trzeba bylo dwojke wrzucic To auto ma wiecej biegow niz jeden... Ty sie naucz jezdzic, ja pomykam na codzien Honda 1,4 i naprawde 90KM (a nie 80) daje rade w tym aucie. A na czerwone pole nawet nie wchodze.

                    Komentarz

                    • baca10
                      RS
                      • 2009
                      • 6225

                      #60
                      Zamieszczone przez Marx
                      Big trzeba bylo dwojke wrzucic To auto ma wiecej biegow niz jeden... Ty sie naucz jezdzic, ja pomykam na codzien Honda 1,4 i naprawde 90KM (a nie 80) daje rade w tym aucie. A na czerwone pole nawet nie wchodze.
                      Prawda jest taka ze honda trzeba umiec jezdzic i wykorzystac potencjal silnika(mialam Honde AeroDeck 1.4 90 km i nigdy nie narzekalam na moc) :diabelski_usmiech
                      A co sie tyczy dilera na portowej ja tez tam kupilam auto i cenowo bylo najkorzystniej

                      Komentarz

                      • Marx
                        Elegance
                        • 2009
                        • 865

                        #61
                        korzystneij niz w Krakowie czy Rudzie Slaskiej? A lyzka na to...

                        Komentarz

                        • Dig Dug
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1306
                          • Seat

                          #62
                          krzysiek1974 - wiesz ja zgadzam się z Big, bo ewidentnie próbujesz nam udowodnić, że nasze argumentacje nie są w stanie Cie przekonać, że to co piszemy (bezpieczeństwo) do Ciebie nie przemawia.

                          To ja powiem inaczej, nie chodzi tu o Ciebie, ale ogólnie: kupno Skody Octavii II z tym silnikiem to totalny akt desperacji, graniczący z głupotą. Silnik ten jest tu wsadzony na siłę i tylko na wabia, tak jak pisał kolega, żeby najniższa cena była zbliżona do cen konkurencji, która podobnie "leci w kulki" z silnikami 1.4.
                          Jak chcesz zobaczyć jak jeżdzi, to weż rodzine, tak by wazyli z 400 kg i idz do salonu. Weż Fabie II z tym silnikiem, zapakuj wszystkich + włącz klime i spróbuj jechać. Będziesz miał obraz jak jeżdzi Octavia z dwiema osobami na pokładzie (czyli tak jak zwykle się jeżdzi). A jak jeżdzi przy wiekszym załadunku, to możesz sobie tylko wyobrazić.

                          Spalanie Octavii z tym silnikiem będzie co najmniej na poziomie 1.6, a śmiem twierdzić, że wyższe.

                          Zastanów się dobrze zanim weźmiesz sobie strupa na głowe przez 10 lat. A pożniej będziesz sprzedawał długo i łaskę będą Ci robić przy odkupieniu. Teraz cene napewno zerżneli Ci dużo poniżej rynkowej. Za pare lat zrobią podobnie.
                          Tak samo jak Ty mówili ludzie kupujacy parę lat temu auta bez klimatyzacji. Teraz auto bez klimy nie sprzedaje się lub ma cene niższa o 3 tys zł.
                          Była O1 jest F2.

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9943
                            • Ford

                            #63
                            1.6i nawet w O1 nie jest jakimś demonem prędkości. W O2 (jak by nie patrzeć aucie cięższym) jest jeszcze wolniejszy. Idąc dalej należy stwierdzić, że 1.4 jest dla tego auta stanowczo za słaby, szczególnie wtedy, gdy planujesz auta używać również poza miastem i w podróżach wakacyjnych. Specyfika naszych dróg ma to do siebie, że trzeba dużo wyprzedzać, bo wciąż są na nich auta typu CC czy 126, a ponieważ w większości mamy drogi jednojezdniowe dwukierunkowe, trzeba robić to szybko. Więc samo bezpieczeństwo "czynne" mowi, że w PL mocniejszy silnik nie jest jakąś fanaberią, ale zwykłą koniecznością. A jak do O2 załadujesz 4 osoby i do tego 100kg bagażu i rowery na dach, to nie ma szans, abyś podrózował płynnie i bezstresowo. Ja wiem po sobie, że jak jadę na wakacje trasą gdańską z żoną i córą (teraz 2 lata) i zapakowanym bagażnikiem, to przy każdym wyprzedzaniu konieczna jest redukcja i bardzo często wyłączenie klimatyzacji. A że dopłata to 4-5k zł to duża kwota? - fakt, sam próbowałem kiedyś znaleźć uzasadnienie i nie znalazłem, ale mimo wszystko uważam, że 100km to w O2 konieczność i mimo wszystko warto dopłacić kosztem rezygnacji z metallica, przeciwmgłówek czy nawet kurtyn powietrznych.
                            A jeśli Cię nie stać, cóż, pomyśl o O1...
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #64
                              Zamieszczone przez Marx
                              ja pomykam na codzien Honda 1,4 i naprawde 90KM (a nie 80)
                              czyli nie tą pomykasz

                              [ Dodano: Pon 12 Paź, 09 16:46 ]
                              gwoli ścisłości: mowa tu o motorze 1,4 i-DSI o mocy 83KM, który rozpędza to auto do setki w 14,6 sekundy -> zapewniam, że NIE DAJE RADY :lol:

                              zupełnie inaczej niż starszy 1,4 90KM w poprzedniej budzie, który osiągi ma mniej więcej takie jak O2 1,6 właśnie.

                              [ Dodano: Pon 12 Paź, 09 16:49 ]
                              aktualny 1,4 ma 100KM (i-VTEC) i do setki rozpędza się w 13 sekund, tez nie jest to jakiś specjalny szał, no ale ten poprzednik był po prostu tragiczny, jeszcze zestawienie takich osiągów z designem -> masakra
                              troszkę dziwnie honda pojechała, bo jakos tak zerojedynkowo te silniki, albo mulasty 1,4 albo fajny 1,8 i nic po środku.
                              no ale koniec OT :idea:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • krzysiek1974
                                Rider
                                • 2009
                                • 323

                                #65
                                Dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy.

                                Nie ukrywam, że bardzo zmartwiło mnie to, co napisał Agamek12:
                                Ja wiem po sobie, że jak jadę na wakacje trasą gdańską z żoną i córą (teraz 2 lata) i zapakowanym bagażnikiem, to przy każdym wyprzedzaniu konieczna jest redukcja i bardzo często wyłączenie klimatyzacji.

                                Nie licząc staruszki astry, malucha i innych kultowych dziś aut, którymi śmigałem (a jakże) w czasach młodości, większość aut posiadało klimę i nigdy, naprawdę nigdy! nie byłem zmuszony do wyłączania klimy przy wyprzedzaniu. Mam nadzieję, że to co napisał Agamek12 to błąd i nie o to chodziło (może tylko chciał wyłączać). Bo jeśli tak jest w w O1 z silnikiem 1,6, to znaczy że nawet ten silnik jest zbyt słaby do tego auta. Przyznam Wam się, że w rozliczeniu oddałem auto które miało sinik 1,4 8V o mocy 75KM, masa własna samochodu to bodajże 1130kg, a do setki rozpędzał się prawie 14s, posiadał oczywiście klimatyzację, dawało się odczuć gdy była załączona (moc nieco spadała), ale nigdy jej nie musiałem wyłączać przy wyprzedzaniu.

                                Przyznam się też, że po Waszych podpowiedziach i lekturze innych wątków zamówiłem reflektory przeciwmgielne z funkcją Corner. Na zmianę silnika jeszcze mam czas, natomiast jednego jestem pewien - z żadnego dodatku nie zrezygnuję. Silnik silnikiem, a dodatki dodatkami

                                Pozdrawiam!

                                Komentarz

                                • baca10
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6225

                                  #66
                                  krzysiek1974, i tak trzymaj raz sie zyje i od zycia trzeba brac,silnik 1,6 plus dodatki i targowac sie z dilerem :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • krzysiek1974
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 323

                                    #67
                                    A tak na marginesie kto z Was posiada światła przeciwmgłowe z funcją corner? I jak się sprawdzają w praktyce? Same przeciwmgłowe niejeden raz się przydawały poza obszarem oświetlonym w gęstej mgle. Niezbyt często ale jednak. Co do funkcji corner sama w sobie też powinna być przydatna, doczytałem jednak że nie ma czujnika zmierzchowego, a moim zdaniem warto by taki był. Ale przede wszystkim interesuje mnie Wasze zdanie na temat samej funkcjonalności Corner w wydaniu O2. Z góry dziękuję

                                    Komentarz

                                    • baca10
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6225

                                      #68
                                      krzysiek1974, od piatku takowa funkcje zalaczyli mi na spocie i polecam z calym sercem,ja wjazd do podworka mam nie oswietlony a teraz jak wjezdzam to formalnie cos pieknego,wszystko widac z boku :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • consul
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 33

                                        #69
                                        Zamieszczone przez krzysiek1974
                                        Ale przede wszystkim interesuje mnie Wasze zdanie na temat samej funkcjonalności Corner w wydaniu O2
                                        Ja tę funkcję dokupiłem w ambiente, ale tak po prawdzie to się zastanawiam po co. Może przy wjeździe na podwórko czy na ciasnym parkingu sie na coś przydaje (chociaż parkingi przed marketami sa z reguly oświetlone), natomiast podczas poruszania sie po slabo, czy wcale nieoświetlonych drogach nie zauważyłem jakieś szczegolnej przydatności. Nie dają one tak wiele światła, żeby noc zmienić w dzień.
                                        I tak jak wspomniałeś, nie mają czujnika zmierzchowego więc mogą zapalać się również w słoneczny dzień. Problem ten daje się wyeliminować przez jazdę na DL, ale w czasie deszczu, cornery służą tylko jako dodatkowy kierunkowskaz.
                                        I tak nie do końca rozumiem funkcję włączanie obydwóch cornerów podczas cofania.

                                        Zamiast cornerów poleciłbym raczej dodatkowe głośniki. Cena ta sama,a przydatność zdecydowanie większa.

                                        Jesli można jeszcze zapytać, jakie dodatki wybrałeś? Pewnie już wcześniej wspominałeś, ale uleciało to mojej uwadze.

                                        Komentarz

                                        • grol
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 95

                                          #70
                                          Od piątkowego spotu mam cornera i bardzo mi się podoba!
                                          Jeździłem O1 z klimą i silnikem 1.6 3 lata i m.in dlatego następną kupiłem 2.0 - żeby lato z włączoną dało się jechać, szczególnie na trasie. Było to odczuwalne na 4 biegu i 'pacyfikujące' na 5 biegu, szczególnie w zakresie obrotów 2000-3000.
                                          Pewnym wyjściem jest zrobienie chiptuningu tego silnika, co powinno dodać to co zabiera klima, a kosztuje ok. 1500 zł, czyli mniej niż większy silnik. Z tym że większość właścicieli decyduje się na to po upływie gwarancji, czyli 2 lata musisz się przemęczyć.
                                          W innych autach wpływ klimy mógł być mniejszy, bo zależy to od jej wydajności.
                                          Grzesiek

                                          Komentarz

                                          • krzysiek1974
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 323

                                            #71
                                            Wybrałem wersję MINT

                                            Dodatki które wybrałem:
                                            - lakier metalic (szary antracyt)
                                            - radio swing
                                            - kurtyny powietrzne
                                            - składany kluczyk z funkcją zdalnego uruchamiania centralnego zamka
                                            - światła przeciwmgłowe z funkcją corner

                                            Od dealera dostałem koło zapasowe, autoalarm, listwy i dywaniki. Do tego rabat większy niż podawany w ulotkach

                                            Chyba niczego nie pominąłem.

                                            Nadal zastanawiam się nad tym, czy warto dokładać 400 zł do funkcji corner (mogę to jeszcze odwołać), czy może lepiej wykupić pobyt w jakimś przytulnym hoteliku w weekend (podobna wartość). Trochę poczytałem na ten temat, zresztą w tym wątku też już wcześniej padła pozytywna opinia dot. tej funkcji, ale nadal opinie są bardzo sprzeczne (np. dwa ostatnie wątki) - generalnie: czasem się przydaje, ale w sumie oświetla niewiele, nie jest to i nie próbuje nawet być systemem doświetlania zakrętów.

                                            Może lepiej kupić zwykłe halogeny i je sobie włączać "z ręki" podczas manewrów w ciasnych nieoświetlonych zakamarkach?

                                            [ Dodano: Pon 12 Paź, 09 21:01 ]
                                            Aha. Dodatkowych głośników do wersji MINT nie da się dokupić (przynajmniej jeśli chodzi o zamówienie w fabryce, myślę że dealer bez najmniejszego problemu je zamontuje).

                                            [ Dodano: Pon 12 Paź, 09 21:06 ]
                                            grol - jeśli chodzi o auto które zostawiłem w rozliczeniu (te którego nie chciano przyjąć w Zabrzu nawet bez oglądnięcia) miało b.wydajną klimę - samochód w nazwie miał "Cabrio"

                                            Komentarz

                                            • Kordi
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 67

                                              #72
                                              Witam, wszystkich

                                              Jestem jednym z nielicznych użytkowników silnika 1.4 16V - co prawda w Octavii Tour i 75KM (ale jest to ten sam silnik tylko inaczej "oprogramowany"). Autko kupiłem w ubiegłym roku - na liczniku obecnie jest ok. 13.000. I powiem szczerze, że nie żałuję wyboru. Dla mnie też kryterium byl pułap cenowy.

                                              No ale wracając do moich doświadczeń. Auto nie jest demonem prędkości, ale zdecydowanie daje radę. Silnik jest cichy, jeśli chce się porządnie przyspieszyć to trzeba troszkę podkręcić obroty. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Na dzien dzisiejszy średnie spalanie wychodzi mi: trasa 6-7 l, miasto: ok. 8-9 l. Auto zaliczyło wycieczkę do Włoch i "nie wlokło się za wszystkimi" - a więc byly i góry i autostrada (z przepisową prędkością 130 km/h) - było załadowane 2+2 + bagaże. Trzeba jednak przyznać, że jeżdżę spokojnie i mam lekką nogę. Generalnie podsumuję, że gdybym miał jeszcze raz kupować, to wybrałbym to samo auto (Jest extra stosunek ceny do tego co się dostaje - właśnie dla mnie ok. 10% auta za lepszy silnik to jest dużo).

                                              Co do innych żeczy, to proponuję rozważenie dodatków. Np. ja rozważyłbym rezygnację z radia - można kupić radio samodzielnie (nieoryginalne lub oryginalne na allegro) i poprosić o montaż przy odbiorze - nie traci się gwarancji - a zostaje parę złotych w kieszeni.

                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • krzysiek1974
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 323

                                                #73
                                                Kordi - dziękuję za opinię i podpowiedź w sprawie radia.

                                                Jeśli chodzi o sam silnik, to faktycznie użytkowników Octavii z silnikami 1,4 jest tu niewiele, ale Ci co są - nie narzekają na te silniki (wręcz przeciwnie). Nie mniej nie można też odmówić racji tym, którzy piszą że 1,6 to silnik lepiej dostosowany do auta, bo mocniejszy.

                                                Jeśli zaś chodzi o radio - faktycznie na allegro można kupić radia do octavii 2 (np. Dance - 600zł), ale aktualnie tych radyjek już do nowych octavii nie oferują (jest Swing za 1600zł) i nie wiem, czy Dance działałby w O2 FL.

                                                Mam jeszcze ok. tygodnia czasu na zmianę silnika i opcji. Jak dotychczas poprosiłem tylko o dołożenie funkcji Corner. Silnik na razie zgodnie z zamówieniem figuruje - 1,4 16V 80KM.

                                                Komentarz

                                                • Kordi
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 67

                                                  #74
                                                  Witam, jeszcze raz.

                                                  Oczywiście, że 1,6 ze swoimi 102 końmi jest lepiej dostosowany do Octavii, ale mówienie, że 1.4 to tragedia to moim zdaniem przesada. Po pierwsze zwykle mówią to osoby, które nigdy takim silnikiem nie jeździły. A trzeba powiedzieć, że 16V w tym silniku wpływa na jego elastyczność (oczywiście in plus) a także że jest inna skrzynia biegów niż w 1,6. Ja porównuję swoją octavię do poprzedniego auta (lanos 1,4 8v 75KM) i octavia bije je na głowę.

                                                  Ja również przy dokonywaniu wyboru miałem mnóstwo wątpliwości, ale również przyjąłem, że skoro jest to silnik bazowy w VW Golfie, to i tutaj da radę.

                                                  Moim zdaniem do jazdy po mieście i do spokojnych wypadów w teren jest wystarczający. Do street racingu się nie nadaje. A dla poprawy humoru proponuję doczepić znaczek "RS" :szeroki_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • _tm_
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 2333
                                                    • Superb III (3V3)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Kordi
                                                    A trzeba powiedzieć, że 16V w tym silniku wpływa na jego elastyczność (oczywiście in plus)
                                                    Co prawda definicji elastyczności jest tyle ilu dyskutantów, ale chyba najbardziej rozpowszechniona to ta mówiąca, że jest to zdolność samochodu do przyspieszania przy niskich obrotach. No i 16V niestety w tej kategorii przegrywa z 8V. Generalnie 16V generuje większą moc, ponieważ lepiej się zbiera na wysokich obrotach, a 8V lepiej na niskich. Nie mówiąc o tym, że większa pojemność to wyższy moment obrotowy, a to też lepiej wpływa na przyspieszenie na niskich obrotach.
                                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                    -------------------------------------------------------------------------
                                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...